VIDEO: Mød finalisterne i årets Fogh-Nielsen-konkurrence

Både forskningen og formidlingsevnerne bliver vurderet, når tre talentfulde ph.d.-studerende fra Health mødes i Fogh-Nielsen-konkurrencen til årets PhD Day. Se de tre finalister her og få en forsmag på deres forskningsprojekter.

De tre finalister som skal dyste i Fogh-Nielsen-konkurrencen er Mathis Ersted Rasmussen, Institut for Klinsik Medicin, Pernille Gro Thrane, Institut for Klinisk Medicin og Caroline Juhl Arnbjerg-Nielsen fra Institut for Folkesundhed. Foto: Simon Fischel, AU Health.

Et af højdepunkterne i fakultetets kalenderår er lige rundt om hjørnet. Fredag d. 19. januar bliver der sædvanen tro liv i Søauditorierne, når 420 ph.d.- og forskningsårsstuderende samles for at præsentere deres forskningsprojekter til PhD Day 2024.

Et af dagens absolutte tilløbsstykker er Fogh-Nielsen-konkurrencen, som finder sted i Per Kirkeby Auditoriet kl. 9.25. Her skal de tre finalister dyste om æren og fordelingen af en præmiesum på 125.000kr.

Her kan du se, hvem der er udvalgt som årets finalister og se dem hver give en kort videopræsentation af deres forskningsprojekter.

Visninger
Institut for Klinisk Medicin – ”Changes in prognosis after heart attack”
Visninger
Institut for Folkesundhed – “Care for persons with bipolar disorder in low-ressource settings”
Visninger
Institut for Klinisk Medicin – ”Extending the oncologists hand with AI in radiotherapy”

Masser at opleve på PhD Day

Alle er velkomne til at deltage i PhD Day, og foruden de mange præsentationer fra ph.d.-studerende byder programmet blandt andet også på to keynote-taler; den ene er Unnur Þorsteinsdóttir, vicepræsident for forskning ved deCODE genetics og sundhedsdekan på University of Iceland, og den anden er Jonas Egebart, direktør for Sundhedsstyrelsen.

Til aftenfesten kan man desuden opleve uddelingen af både JCD-prisen til årets ph.d.-vejleder og 3R-prisen til en ph.d.-studerende, som har arbejdet med at implementere mere skånsomme metoder til dyreforsøg.

Udforsk det fulde program for PhD Day 2024 her
 - eller få mere at vide om begivenheden på fakultetets hjemmeside.

Ph.d.-administrator Helene Hallas
Aarhus Universitet, Administrationscenter Health – Ph.d.-administrationen