VIDEO: Her er årets bedste ph.d.-vejleder

Hvert år uddeler de ph.d.-studerende på Health JCD-prisen til en ph.d.-vejleder, som har gjort en ekstraordinær indsats. Se, hvem der løb med årets pris.

Vinderen af dette års JCD-pris blev lektor, ph.d. Per Kallestrup, som til daglig underviser og vejleder de studerende på Institut for Folkesundhed. De ph.d.-studerende på Health uddelte prisen som en del af PhD Day 2018, der løb af stablen d. 26. januar.

Per Kallestrup modtager JCD-prisen som en særlig anerkendelse for sin indsats som vejleder for de ambitiøse ph.d.-studerende ved GloHAU - Center for Global Health at AU.

Se videoen herunder, hvor du kan høre Per Kallestrup fortælle om sin tilgang til vejlederrollen, og hvad det betyder for ham at modtage JCD-prisen.

Arven efter Djurhuus

• JCD-prisen er navngivet efter professor Jens Christian Djurhuus, som var leder af Institut for Klinisk Medicin fra 1978 til 2012.
  • Djurhuus huskes som en institutleder, der ydede en enorm indsats for de ph.d.-studerende, og som glædede sig over at hjælpe de unge talenter videre med deres forskningsprojekter.
  • Siden Djurhuus forlod instituttet i 2012, har ph.d.-foreningen på Health hvert år uddelt JCD-prisen til en vejleder, som har gjort et ekstraordinært stykke arbejde.

Ph.d., lektor, Per Kallestrup
Aarhus Universitet, Institut for Folkesundhed