Kom til årsmøde i Inflammationsnetværket

Den 31. august inviterer Inflammationsnetværket til sit andet årsmøde. Dagen byder på en række internationale keynote-speakere og omhandler alle grene af forskningsfeltet inflammation. Alle er velkomne til at deltage.

Foto: Simon Fischel, AU Health

Er man bare det mindste interesseret i inflammation, er der alletiders mulighed for mødes og blive klogere, når Inflammationsnetværket på Health afholder sit andet årsmøde.

”Vi har virkelig vægtet, at vores forskningsnetværk er tværfagligt og interdisciplinært, og vi beskæftiger os derfor med alle grene af feltet inflammation – fra grundforskning til klinisk forskning. Det afspejler vores årsmøde også,” fortæller netværkets formand Trine Hyrup Mogensen, der selv både er professor på Institut for Biomedicin og overlæge på Infektionssygdomme på Aarhus Universitetshospital.

Netværkets styregruppe har inviteret store inflammationskapaciteter fra hele verden, og deltagerne kan derfor se frem til keynote-oplæg om bl.a. infektionsimmunologi, tumorimmunologi, autoimmunologi, interaktioner mellem mikroorganismer og vært samt COVID-patogenese.

Programmet indeholder også masser af oplæg og flashtalks fra vores egne eksperter på fakultetet og fra Aarhus Universitetshospital.

”Vi har rigtig meget godt og spændende på programmet, så jeg tør godt love, at der er noget for en hver smag,” siger Trine Hyrup Mogensen og tilføjer: ”På årsmødet kan man dykke ned i sit eget hjørne af det store inflammations-forskningsfelt, men man har også mulighed for at blive klogere på, hvad fagfæller og kolleger beskæftiger sig med i den helt anden ende af feltet. Det er alletiders mulighed for at se, hvad der rør sig inden for inflammationsforskningen og måske etablere nye samarbejder inden for området.”

Tid, sted og tilmelding

Inflammation Network Day

• Onsdag d. 31. august 2022 kl. 9-17.
  • AIAS Auditorium, Høegh-Guldbergs Gade 6B, 8000 Aarhus C

Tilmelding til årsmødet via Conference Manager senest d. 1. august 2022.

Keynote speakers:

• Professor, Dr. Isabelle Meyts, KU Leuven, Belgien: “Disentangling autoinflammation from ADA2 to COPA”
  • Professor Melanie Brinkmann, Helmholtz Centre for Infection Research, Tyskland: “License to stay: How herpesviruses disrupt, evade and exploit their hosts”
  • Professor Karin Broberg, Karolinska Institutet, Sverige: ”Environment and inflammation - underlying mechanisms”
  • Assoc. Professor Sunil Kumar Saini, Department of Health Technology, DTU: “Novel targets for cancer immunotherapy”
  • Ass. Professor Balthasar Heesters, Utrecht University, Holland: “Follicular dendritic cells; neglected regulators”

Se hele programmet for andet årsmøde i Inflammationsnetværket