Jeppe Stokholm er ny uddannelseschef på Health

Til september byder Health velkommen til Jeppe Stokholm, der tiltræder som ny uddannelseschef på fakultetet. Han er selv uddannet på AU, kommer fra en stilling som afsnitsleder i Arts Studier og medbringer stor passion for uddannelsesverdenen.

Den 1. september 2023 tiltræder Jeppe Stokholm den daglige ledelse af studieadministrationen på Health. Foto: Simon Fischel, AU Health

"Jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang. Både fordi jeg ved, at Health Studier er en afdeling fyldt med meget dygtige og kompetente medarbejdere, og fordi jeg i jobbet kommer til at arbejde med en række spændende fagområder, som jeg glæder mig til at dykke ned i," siger Jeppe Stokholm om sin nye stilling.

Den nye uddannelseschef tiltræder 1. september, men for mange er Jeppe Stokholm allerede et kendt ansigt, da han tidligere har været ansat som uddannelsesrådgiver i Health Studier.

”Jeg ved fra dengang, at Health Studier er en veldrevet organisation. Dog er Health ikke Arts, og det er godt syv år siden, jeg sidst var ansat i Health Studier. Derfor vil jeg først og fremmest tage mig tid til at lære både medarbejdere, organisationskulturen og de nye spændende fagligheder ordentligt at kende, da jeg finder det vigtigt at forstå og have respekt for den kontekst, jeg er i,” siger Jeppe Stokholm.

Jeppe Stokholm

• Opvokset i Hjørring.
  • Uddannet cand.mag. og ph.d. i historie fra Aarhus Universitet.
  • Har været ansat på AU de seneste 12 år og kommer fra en stilling som afsnitsleder i Arts Studier. Har tidligere arbejdet som rådgiver for prorektor for uddannelse på Aarhus Universitet, rådgiver for institutledelsen på Institut for Kultur og Samfund samt som uddannelsesrådgiver i netop Health Studier fra 2012-2016.
  • Har også arbejdet i det private – blandt andet som konsulent og projektkoordinator i rådgivningsvirksomheden AS3 Companies.
  • Bor i Åbyhøj med sin kone Anja, der er præst i Tranbjerg. Sammen har de to døtre, Lærke og Amalie på 19 og 16 år. Er desuden en ivrig løber.

Store opgaver venter forude

Jeppe Stokholm ser AU og Health Studier som en vigtig og samfundsbærende institution og har allerede fokus på, hvad der skal til for at forbedre og understøtte uddannelsesområdet på den lange bane.

”Gennem de 12 år, jeg har været ansat på Aarhus Universitet, har jeg været med til både store og små reorganiseringer, arbejdet med flere reformer og været med til at implementere ændringer givet af nye økonomiske vilkår. Foranderlighed har været et grundvilkår og ser ud til også at blive det de kommende år. Foran os venter der aktuelt to store opgaver i form af implementering af nye studieadministrative systemer og 1-årige kandidatuddannelser,” siger Jeppe Stokholm og fortsætter:

”Jeg ser det som en central opgave at bidrage til, at Health Studiers arbejde sker i sammenhæng med universitetets strategiske målsætninger på uddannelsesområdet. Vi skal således understøtte den fælles ambition om at udvikle uddannelser på et højt internationalt niveau, sikre det gode match i studievalg, høj studieintensitet og uddanne dimittenderne til fremtidens arbejdsmarked. Health Studier spiller i den kontekst en central rolle ved at sikre høj kvalitet i løsningen af de kerneopgaver, der er vores. Det bliver spændende at være med til at sætte sit aftryk på det arbejde som uddannelseschef”.

Vender tilbage til Health efter en årrække på Arts

Jeppe Stockholm er selv uddannet cand.mag. og ph.d. i historie fra AU og har de seneste 12 år arbejdet som blandt andet rådgiver for prorektor for uddannelse, rådgiver for institutledelsen på Institut for Kultur og Samfund og som uddannelsesrådgiver i netop Health Studier fra 2012-2016.

Senest kommer han fra en stilling som afsnitsleder i SNUK, Arts Studier, hvor han sammen med 30 medarbejdere har haft ansvaret for uddannelsesjura, studieordninger, nævnsbetjening og udmøntningen af Aarhus Universitets kvalitetspolitik.

Privat er Jeppe Stokholm gift med Anja, der er præst i Tranbjerg. Sammen har de to døtre, Lærke og Amalie på 19 og 16 år. Familien bor i Åbyhøj, og i fritiden er den nye uddannelseschef desuden en ivrig løber.

”Med Jeppes erfaring fra Aarhus Universitet, hans passion for uddannelse og strategiske tilgang er han et oplagt valg som uddannelseschef. Hans tidligere erfaring med uddannelsesrådgivning i Health Studier, hans ønske om at arbejde tæt med medarbejderne og hans klare vision for fremtidens uddannelsesområde lover godt for Healths studerende og uddannelsesmiljøer, og vi glæder os til at byde ham velkommen tilbage,” siger Lasse Munk Madsen, administrationschef på Health.

Administrationschef Lasse Munk Madsen
Aarhus Universitet, Administrationscenter Health